Se nos remontamos á antigüdade, a vestimenta permitía diferenciar as clases sociais pola roupa que levaban, que indicaba o seu estatus, a súa riqueza. Hoxe en día sucede algo moi parecido, dependendo de como vaiamos vestidos a xente pode sacar conclusións sobre a nosa forma de ser, o noso carácter, os nosos gustos ou a nosa procedencia.
Por todo isto, este obradoiro o que busca é que a xente sexa consciente da dependencia que temos da nosa apariencia e pretende que sexamos un pouco máis libres á hora de escoller como vestimos.
En que afecta a moda á identidade persoal dos nenos e nenas preadolescentes? Os integrantes deste obradoiro están a tratar un tema moi interesante que nos atinxe a todas e todos nunha etapa crucial das nosas vidas. A moda converteuse nun símbolo de identidade e personalidade da xente; a nosa maneira de vestir dá unha idea de como somos e de cales son os nosos gustos.
Este grupo de traballo vai tentar desenvolver un debate a partir do plantexamento de distintas situacións que eles deseñaron tras unha enquisa feita na escola. Estas situacións de partida poden ser recoñecibles por calquera que pasara por unha escola. A chegada dun novo compañeiro, por exemplo. O que buscan é que as nenas e nenos intenten comprender que calquera persoa pode vestirse como desexe e hai que respectala; deste xeito poderán saber como afecta a moda á identidade en distintos ámbitos, tanto escolares como de fóra da escola. Algúns destes temas de debate que plantexan son:
-A elección dun agasallo: é un tema de interese para todos nós. Como escollemos un agasallo para asegurarnos de que lle vai gustar a outra persoa.
-Un desfile escolar: para visibilizar a importancia de que todo o mundo vista como queira deixando atrás os prexuízos.
-Tendencias e valores familiares: consiste en representar a través dunha pequena representación teatral os conflitos que xorden no seo da familia por cuestións da roupa desexada por uns e outros.
-Unha nova alumna chega ao colexio: esta situación é moi habitual, un tema que xera moita preocupación entre os e as estudantes que chegan a unha escola nova, non coñecen ninguén, e poden recibir críticas polo seu xeito de vestir e de ser.
-O influencer da aula: con esta curta fálanos dun alumno que é acosado polo influencer da aula a causa da súa forma de vestir.
-O grupo escolar e as marcas: é un tema moi relevante na actualidade xa que é unha nova maneira de medir a nosa capacidade económica xa que este tipo de roupa adoita ser especialmente cara. Vivimos nunha sociedade clasista?
O resultado deste obradoiro é aberto xa que se plantexa en forma de debate co alumnado, creando así un traballo de reflexión e improvisación cos nenos e nenas. Con isto búscase que os pequenos se dean conta da importancia da imaxe persoal e o respecto cara aos e ás demais para que todo o mundo sinta a aceptación e que eles mesmos non critiquen alguén sen saber realmente como é esa persoa.
O obxectivo parece que se está a conseguir, vendo o que nos transmiten os rapaces e rapazas que saen desta actividade: gustalles especialmente o obxectivo do obradoiro e a implicación dos profesores nun tema que esta a orde do día como é o acoso.
Ante a pregunta de que aprenderon neste obradoiro eles e elas responderon: “O que aprendimos foi como hai xente que se viste doutro xeito e non ahi que xulgar a ninguén pola sua aparencia, pola súa forma de vestir”.
Ningún comentario:
Publicar un comentario